Parhaiten toimivien menetelmien kartoittaminen on tärkeää, koska kansalaisjärjestöillä on harvoin henkilöstö- tai rahallisia resursseja tuhlattavana. Jokaisen järjestön tematiikka puhuttelee milleniaaleja eri lailla, joten toimivien menetelmien kartoittaminen on ensiarvoisen tärkeää.
Kansalaisjärjestön tulee hyödyntää dataa ja
mittareita sekä kartoitta testaamalla parh
aiten toimivat menetelmät. Seuratkaa,
kuinka somepostaukset tavoittavat kohderyhmää sekä kuinka moni avaa
sähköpostinne. Älkää jääkö tuleen makaamaan, vaan muuttakaa sisältöjä tai
markkinointikanavia tarvittaessa näiden tietojen perusteella. Järjestö voi
kokeilla erilaisia markkinointipilotteja siitä, kuinka oma viesti ja omat
kanavat tavoittavat milleniaalikohderyhmää.
Tilanne on vakava, jos markkinointibudjettia
tuhlaa jatkuvasti tehottomaan markkinointiviestintään. Tarkistakaa
markkinointiviestintänne toimivuus esimerkiksi A/B testauksella. A/B
testauksessa markkinointisisällön kohdeyleisö jaetaan kahteen tai useampaan
osaan ja kohdeyleisölle näytetään identtiset mainokset testattavaa muuttujaa
lukuun ottamatta. Kohderyhmän mieltymykset sekä markkinoiden kilpailutilanne
ovat jatkuvassa muutoksessa ja siksi testaus on suositeltavaa pitää
säännöllisesti mukana markkinoinnissa.
Mittareita
voi olla useita, mutta aina kannattaa valita vain yksi mittari, mitä
aktiivisesti seurataan. Suoraviivainen mittari voi olla
esimerkiksi yhteydenottojen
tai lahjoitusten kertymisen mittaaminen.
Kommentit
Lähetä kommentti