Siirry pääsisältöön

Pistä arvostelukanavat kuntoon

 Kansalaisjärjestöjen on hyvä varmistaa, että järjestön työn tukija voi jättää arvostelut Googlessa ja Facebookissa. Palautetta kannattaa pyytää sitoutuneilta tukijoilta esimerkiksi sähköpostilla.

Järjestön toiminnan tukemista ei luonnollisesti voida täysin rinnastaa perinteiseen kuluttajakokemukseen ja moni järjestö saattaakin vierastaa palautekanavia. Milleniaaleilla kuitenkin lähes kaikkiin ostopäätöksiin vaikuttavat verkosta löytyvät arvostelut.

Antakaa järjestönne tukijoille mahdollisuus kertoa oma kokemuksensa lahjoittamisesta tai vapaaehtoistoiminnasta. Etenkin säännöllisillä tukijoilla on usein arvokasta palautetta jaettavana. Palautteen puuttuminen taas usein johtaa siihen, että milleniaali ei halua tukea järjestöä.

Kommentit

Suositut vinkit

Muistathan päivittää tietosi?

  Useat markkinoinnin pääperiaatteet säilyvät muuttumattomina, mutta tehokkaan markkinoinnin kehittämiseksi ammattilaisten tulee pysyä jatkuvasti ajan tasalla kehityksen trendeistä.  Milleniaaleja puhuttelevat markkinointikeinot ja markkinointikanavat ovat jatkuvassa muutoksessa ja esimerkiksi kolmessa vuodessa ehtii tapahtua valtavasti. Säilyttäkää järjestössänne jatkuvan oppimisen asenne ja etsikää tietoa milleniaaleja tavoittavista markkinointikeinoista esimerkiksi markkinointi – ja mediatoimistojen julkaisuista.  Helppo tapa on googlettaa välillä ”Miten markkinoida milleniaaleille?” ja kerätä päivitetyt vinkit talteen.

Rajaa markkinointikampanjan kohderyhmä

  Markkinoidessa mille tahansa kohderyhmälle, on hyvä oppia tuntemaan kohderyhmä. Milleniaalit voidaan erotella muusta järjestön tukijakannasta paitsi iän, mutta myös esimerkiksi lahjoitushistorian, sukupuolen tai asuinpaikkakunnan mukaan. Näin heille on mahdollista kohdistaa yhä personoidumpaa markkinointia. Monet sosiaalisen median kanavat tarjoavat erilaisia segmentointityökaluja Järjestöillä on rajatusti rahaa käytössä. Usein tullaan ahneeksi, että yhdellä markkinointikampanjalla pitää tavoittaa koko Suomi, vaikka aluksi oli määritelty, että nyt puhutaan vain nuorille äideille. Pidä kiinni kohderyhmän rajauksesta ja selkeästä markkinointiviestistä. Kun yrität kaikkea kaikille, et tavoita lopulta ketään.

Pidä huolta, että verkkosivunne ovat hakukoneiden löydettävissä

Millä hakusanoilla järjestönne löytyy Googlesta? Hakukoneoptimointi eli SEO tarkoittaa verkkosivujen maksuttoman eli orgaanisen hakukonelöydettävyyden edistämistä. Milleniaalit ovat sujuvia verkon käyttäjiä, joten järjestön on tärkeä huolehtia tehokkaasta halukoneoptimoinnista. Tätä voi opiskella myös omatoimisesti verkossa.