Tämän blogin tarkoituksena on antaa kansalaisjärjestöille konkreettisia keinoja tavoittaa milleniaaleja entistä tehokkaammin. Blogi ole yksiselitteinen totuus, vaan yhdenlainen koonti järjestössä työskentelevän markkinoijan (eli varainhankkijan) avuksi.
🠊Pääset selaamaan vinkkilistaa blogin oikeasta reunasta avattavasta valikosta.
Kansalaisjärjestöllä tarkoitetaan kansalaisia yhteen
kokoavaa ja hallituksista riippumatonta järjestöä. Kansalaisjärjestö
vastaa englannin kielen termiä non-governmental orgazation, josta käytetään
lyhennettä NGO. YK eli Yhdistyneet Kansakunnat on tunnustanut
kansalaisjärjestöjen elintärkeän roolin kestävässä kehityksessä. Kansalaisjärjestöillä voi olla monenlaisia tarkoitusperiä,
jotka voivat olla esimerkiksi poliittisia tai sosiaalisia. Kansalaisjärjestöjä
voidaan usein nimittää myös hyväntekeväisyysjärjestöiksi, kun termi sopii
järjestön ajamiin arvoihin ja tavoitteisiin.
Tässä blogissa ei ohjeisteta kansalaisjärjestöjä tekemään markkinointikampanjoita ainoastaan milleniaaleille. Blogin tarkoituksena on kiinnittää kansalaisjärjestöjen huomio siihen, että markkinointitoimenpiteissä huomioidaan ja puhutellaan milleniaalien kasvavaa kohderyhmää. Milleniaalit eivät ole enää tulevaisuus. He ovat jo nykyisyys, sillä 2021 he ovat yli puolet Suomen työikäisistä ja vuoteen 2025 mennessä luku kasvaa 75 prosenttiin.
Milleniaalit ovat 1980 - 2000 syntyneitä henkilöitä. Milleniaaleja voidaan nimittää myös Y- sukupolveksi. Milleniaalit ovat tähän mennessä koulutetuin sukupolvi, joka on kasvanut globalisaation ja teknologian kehityksen keskellä. Milleniaalisukupolvi sisältää kuitenkin eri elämänvaiheissa eläviä ihmisisä: esimerkiksi pienellä budjetilla eläviä opiskelijoita, mutta myös vakavaraisia perheellisiä.
Milleniaalien lahjoittajakäyttäytymistä on tutkittu ja he tekevät tutkitusti mieluummin kertalahjoituksia noin kahdesti vuodessa, kuin ryhtyvät säännöllisiksi lahjoittajiksi. Millenialleille toimii lahjoituspyyntö, jossa lahjoituskohde on selkeästi rajattu. Milleniaalia kiinnostaa myös mahdollisuus lahjoittaa omaa osaamistaan tai tavaroita. Milleniaali lahjoittaa myös mieluiten järjestölle, josta on kuullut aiemmin useassa yhteydessä.
Milleniaalit ovat kriittisiä kuluttajia ja tekevät verkossa taustaselvitystä ennen lahjoituspäätöstä. Lahjoituspäätöstä tukevat tiedot tulee kuitenkin löytyä vaivattomasti ja lahjoituksen tekeminen tulee olla helppoa. Milleniaalin pinna on lyhyt. Kaiken pitää onnistua mobiililaitteella nopeasti ja tehokkaasti. Milleniaali arvostaa aitoutta, tarinallistamista sekä haluaa varmuuden siitä, että hän lahjoittaa luotettavalle järjestölle ja että hänen tuellaan on merkitystä.
Kommentit
Lähetä kommentti