Olipa kanava mikä tahansa: Varanhankintakirje, sähköposti tai verkkosivujen artikkeli, mene nopeasti asiaan ja esitä selkeä lahjoituspyyntö eli call-to-action. Ensimmäiset kolme lausetta pitäisi herättää milleniaalin kiinnostus, eikä tekstin ole hyvä olla yli 1000 merkin mittainen. Pilko pidemmät kokonaisuudet esimerkiksi väliotsikoilla tai tee listaus. Otsikoi sähköposti kiinnostavalla tavalla. Esimerkiksi kysymyksellä ”Tiesitkö että…?” ja tarjoa jokaisessa copyssa myös uutta tietoa, jotta milleniaali kokee saavansa lisäarvoa.
- Älä ole tylsä. Suuri osa milleniaaleista lukee sähköpostia mobiililaitteella. Sinun tulee siis saada lukijan huomio tekstilläsi ensimmäisen 50 merkin aikana. Esitä otsikossa kysymys tai ajankohtainen vinkki, niin sähköpostisi avataan.
- Personoi. Osoita sähköpostisi henkilökohtaisesti vastaanottajalle ja liitä järjestösi edustajan henkilökohtainen allekirjoitus.
- Säilytä kokonaisuus. Otsikoi ja piilo-otsikoi viestisi tarkoituksenmukaisesti. Tarkista, että kuvat sekä videot sopivat kokonaisuuteen ja tukevat ydinviestiäsi.
- Älä jaarittele. Moni markkinointilistallasi oleva on mitä todennäköisimmin antanut lähestymisluvan myös muille järjestöille. Hänelle todennäköisesti tulvii viestejä hyväntekeväisyysjärjestöiltä. Tee siis viestistäsi ytimekäs, pidä huomiokohdat lyhyinä ja etene nopeasti asiaan. Miksi ja mihin kaipaat tukea?
- Muista selkeä Call- to action. Ilmaise selkeästi mitä haluat sähköpostisi vastaanottajan tekevän. Lahjoittavan? Vierailevan verkkosivuilla?
Kommentit
Lähetä kommentti