Milleniaalit eivät halua, että heidän lahjoituksensa on vain pisara meressä, vaan haluavat jättää aidosti jäljen maailmaan – Kansalaisjärjestöjen on hyvä viestiä heille selkeästi ja oikeissa kanavissa, mihin lahjoitus käytetään ja millainen merkitys heidän tuellaan on. Kansalaisjärjestöt voivat käyttää apuna viestinnässä esimerkiksi ”Ennen ja jälkeen” - muutostarinoita.
Oikeita kanavia milleniaalien tavoittamiseen ovat esimerkiksi sähköposti, WhatsApp, Instagram ja Facebook. Sähköpostien kohdalla voit käyttää markkinoinnin automaatiota ja voit sitouttaa lahjoittajia automaattisilla sähköposteilla. Esimerkiksi Mailchimp on yksi maksuton sähköpostityökalu tähän tarkoitukseen: https://mailchimp.com/
Muista kuitenkin personoida myös automaattiset sähköpostit esimerkiksi milleniaalin etunimellä ja järjestön toiminnanjohtajan allekirjoituksella. Milleniaalit haluavat henkilökohtaista viestintää. Etenkin säännöllisen lahjoittamisen kohdalla, milleniaaleille on hyvä viestiä niin, että heillä on jatkuvasti varmuus lahjoituksen tarpeellisuudesta. Säännöllisten lahjoittajien sitouttamisen tueksi voi kerätä oppeja esimerkiksi tilaustaloudesta (eng. subscription economy). Esimerkkejä tunnetusta tilaustaloudesta ovat esimerkiksi suoratoistopalvelut Netflix tai Spotify.
Avatkaa sosiaalisessa mediassa läpinäkyvästi järjestönne toimintaa ja kerro inspiroivia tarinoita työstänne. Uutta tietoa ja puheenaiheita tarjoavat sisällöt ja esimerkiksi arvonnat on helppo jakaa eteenpäin omalle verkostolle. Milleniaalit nauttivat tutkitusti erityisesti videoista, jotka tarjoavat heille uutta tietoa tai muuta lisäarvoa.
Muutamia esimerkkejä:
Kommentit
Lähetä kommentti